Esküvői ötletek

Mitől lesz tökéletes egy esküvő?

Ami nagyszerű, az mindig egyszerű

A legtöbb pár visszagondolva az esküvőjére, utólag már nem foglalkozik az apróbb hibákkal, a kisebb csúszásokkal, azaz a saját esküvőjét tökéletesenek látja. Ez így rendben van, de Ti, akik még most szervezitek, nem tudtok mit kezdeni azzal, hogy nyugi, úgyis minden tökéletes lesz.

Jó lenne pár kézzelfogható dolog, ami több az általános „érezd jól magad és sz@rj le mindent” típusú Menyaszonyi csevegős jótanácsoknál. Elször csak leírom, mint egy felsorolás, utána kitérek rá részletesen, hogy érthetőbb legyen

  1. „Későn” kezdődik az esküvő, 16 óra vendégvárás, 17 óra szertartás és egyhelyszínes az egész esemény
  2. Gazdagabb a vendégvárás, mint a szokásos. Nemcsak pogi és aprósütemény van, hanem mini szendvics, mártogatós, rétes
  3. Profi a szertartás
  4. A fiatalok és idősebbek aránya 2/3-1/3
  5. A vendégek nagy részének zenei ízlése és a tiétek szinte azonos
  6. Van benne legalább egy extra, de több nem szükséges
  7. Szándékosan hagytam a végére, pedig a legfontosabb: ha lazák, bulizósak vagytok a saját esküvőtökön

1. Mikor kezdődjön az esküvő?

  • A vendégek a kedvetekért elmennének a világ végére is, hogy veletek legyenek az esküvő napján, de senki sem Terminátor, ezért érdemes jól beosztani az időt. Esküvői alapvetés, hogy a vendégek rendelkezésre állási ideje ( de csúnyán hangzik ) 10-11 óra. Amennyiben 16 órakor kezdődik az esküvő, hajnali 2-3-ig bírják. Azonban ha egy meleg nyári napon 14 órakor már a házasságkötő teremben polgári szertartás kezdődik, ezt követi egy templomi ceremónia és utána indul a násznép a lagzi helyszínére, bizony hajnali 1 órakor elindul haza a vendégek nagy része, mert eddig bírta.
    Ebből következik, hogy egy jól összeállított esküvői forgatókönyv, ( nem túl szoros, nem túl laza ) segít abban, hogy az események szépen egymást követve jól felépített sorrendben következzenek.
    Így néz ki a toplista
    – Nr1. egyhelyszínes esküvő egy szertartással, utána gratuláció, fotózás csokordobás kis lazaság – harisnyakötő dobás, pertu az ifjú párral stb. – és vacsora
    – Nr2. egy szertartás, templomi vagy polgári, ami máshol van, mint az esküvői helyszín és utána indulás a vendégekkel a vacsora helyszínére
    – Nr3. két szertartás két különböző helyen. Polgármesteri hivatal + templom + lagzi helyszín. Vendég oldalról nézve, ez a legfárasztóbb esküvői menetrend

2. Gazdagabb a vendégvárás, mint a szokásos

  • Egyre gyakoribb, hogy a párok a vendégvárásra nem engedik a rövidital fogyasztást. Ezzel én is egyetértek, kivéve, ha gazdagabb a vendégvárás a kicsi sós, kicsi édes választéknál. A vendégek egy része messziről érkezik, talán ebédelt, talán csak egy szendvicset evett, mert úgyis lagziba megyünk. Amennyiben üres gyomorba kerül a jager vagy netán a házi szatmári szilva, bizony gond lehet.
    Mi a megoldás?
    Legyen gazdagabb a vendégvárás. Mini szendvicsek, pizzafalatok, mártogatós, esetleg rétes vagy piskótatekercs. Nem kell sok ezekből, de ahhoz tökéletesen elég, hogy legyen mivel tompítani a rövid ital hatását

3. Profi a szertartás

  • A szertartásvezetős esküvő nem kamu!
    Anyakönyvvezető és szertartásvezető között a legtöbbször igen komoly a különbség. Tudom ez egy darázsfészek is lehet, amibe most belenyúlok, ezért hangsúlyozom, ez a személyes véleményem a témáról.
    Mitől lesz profi a szertartás?
    Ahogyan megismerkedtetek és ahol jártatok, azt mindenki el tudja mondani szertartás közben. De egy igazi szívhez szóló történetbe foglalni ami veletek történt, az hosszú idő és sok időt kell rászánni, ami anyakönyvvezetőként én úgy látom már nem fér bele. Bevallom, már én is adtam össze párt esküvőn és ahhoz, hogy tényleg profi legyen nagyon sokat kellett a szöveget igazítani. Csak sokszori egyeztetéssel és óriási szívvel megy. De az eredmény egy olyan profi szertartás, ahol a vendégek egyszer sírnak a meghatottságtól, egyszer nevetnek a vidám részeken és ez legalább kétszer megismétlődik ha profi tartja a szertartást.
    Nem sok profit ismerek, de ha érdekel, szívesen megosztom, csak írj rám

4. Ki jön vendégként az esküvőre?

  • Tudom, ez elég kötött dolog, hogy kit szeretnétek és kit „kell” meghívni az esküvőre, ezért csak az eszenciát mondom. Sok időset láttam már, akik jobban táncoltak, mint a fiatalok, de jellemzően akkor a legjobb a Party, ha a fiatalok-idősebbek aránya 2/3-1/3

5. Milyen zene szól az esküvőn?

  • A jó bulihoz szuper zene kell, de leginkább olyan ember, aki érzi mire mozdul a nép. Ez egy szakmai dolog, vagy leginkább egy képesség, amivel sok esküvői Dj/zenekar rendelkezik, bevallom, nekem is megvan. Belenézünk a násznépbe, mint egy varázsgömbbe és az első három zene után látjuk, hogy milyen irányba kell navigálni a bulihajót.
    Azonban az igazán jó buliknak volt egy közös pontja. A násznép zenei ízlése és a páré nagyon hasonló volt. A saját stílusotakat biztos tudjátok. És a násznépét? Erre tökéletes egy zárt Fb. csoport, egy kör e-mail, vagy amikor elindultok a meghívókkal beszélgessetek erről egy kicsit. Két fő szempont van:
    – mennyi legyen a mulatós/nem mulatós aránya?
    – mi az, ami semmiképp se menjen, mert nagyon kiakadtok tőle?
    Vannak még finomságok, de ezt már a zenei szolgáltatóval érdemes egyeztetni

6. Egy Extra dolog nagyon különlegessé teszi az esküvőt

  • Mi számít extrának?
    Tánctanárként voltam egy olyan esküvőn, amit egy olyan ceremóniamester vezetett, aki a barátom. Itt rengeteg extra volt, több, mint amennyire szükség van, ezért innen is merítettem ötletet és más párok esküvőiből
    – gólyalábas menyasszony és vőlegény, akik a nyitótánc után beálltak táncolni a vendégekkel és a párral
    – koktélpult a lányoknak, szivarsarok a fiúknak
    – fellépő táncosok, akinek a ruhájára ledek voltak varrva és mozgásra váltakozott a fény
    – tűzijáték éjfélkor
    Egy másik alkalommal vendég fellépő volt – Bereczki Zoltán, de volt Emílió is és nagy hangulatot teremtettek.
    De az Extra, lehet egy szuper ötlet – amit akár együtt találunk ki – és szerintem nem mindig a drága a nyerő
    Mi lehet a Ti Extrátok, amire azt mondja a násznép, ilyet még máshol nem láttam?

7. De mindezek mit sem érnek, ha …..

  • A vendégek azt látják, nem élvezitek eléggé a saját esküvőtöket.
    Ki az a hülye, aki szervezi az esküvőt 1-1,5 éve és nem élvezi az egészet?
    – legfőképpen az, aki előző nap nem aludt eleget
    – túlságosan aggódik, hogy valami gond lesz
    – komolyan veszi a kis beszólásokat, mert mindig van egy olyan vendég, aki szereti próbára tenni mások idegrendszerét
    – amikor a pár nagyon ragaszkodik a saját zenei stílusához és a vendégeknek ez nem jön be. Ilyenkor leggyakrabban kitör a lázadás és elsöpri a pár akaratát.
    Egyszer vezettem egy olyan olyan esküvőt, ahol a zenei kikötés igen szigorú volt. Csak olasz slágerek és mulatós zene szólhat. 22.15  percig ez így is ment, amikor a menyasszony legjobb barátnője odament a Dj pulthoz és azt mondta.
    – Lesz@rom mit akar Szilvi, akkor is Hip hop boyz lesz a következő zene.
    Az szólt és onnan kezdve felpörgött a buli szóval, ha a vendégek azt látják, tényleg élvezitek a saját esküvőtöket extrák nélkül is a legnagyobb rendben lesz minden.  Főleg, ha én vagyok a ceremóniamester 🙂
Ajánlatot kérek most!

 

Igar Tibor
Esküvői ceremóniamester, tánctanár, műsorvezető vagyok Életcélom és küldetésem, hogy a velem való találkozás után vidámabb, bulizósabb és táncosabb legyen az életed. Méltó és megérdemelt helyre kerüljön a szórakozás, mert tapasztalom és látom, hogy szétdolgozza magát mindenki, miközben a klassz pillanatok és lehetőségek itt vannak egy karnyújtásnyira.