Blog...

Kis esküvő, nagy esküvő

Nem a méret a lényeg!

Két teljesen különböző dinamika jellemző a kis és a nagy esküvőkre. A nagy esküvők az elején sokkal jobban igénylik az irányítást, később már viszi őket a kezdeti lendület. A kicsiket könnyű beindítani, de hamarabb leül a hangulat és többször kell „megtolni” a bulit.

Nehéz megmondani, hogy létszámban hol a határ a kicsi és nagy között, de valahol ezeknél a számoknál húzzuk meg a határt.

  • Kis esküvő 40-45 fő és ez alatti
  • Közepes 45-70 fő közötti
  • Nagy 70 fő feletti

Ebben a cikkben a kis esküvőkkel foglalkozom és a rájuk jellemző dinamikát mutatom be. Hozzáteszem, mindenki volt már kis létszámú buliban pl. házibuli, ahol óriási hangulat és minden szuper  volt de valószínűleg volt óriás partin is, ahol nem biztos, hogy jól érezte magát.

Mitől jelent külön kategóriát esküvőn belül a 40 fő alatti létszám, amikor 15 fő is elég egy jó bulihoz? A különbség abban rejlik, hogy a kis esküvők összetétele is ugyanúgy oszlik szét, mint a nagyoké.

  • 1/3 barátok, fiatalok, bulizósak
  • 1/3 családosok kisgyerekekkel
  • 1/3 idősebbek

Bár jellemzően a kisebb esküvők helyszíne is igazodik a mérethez, azonban sokszor a tánctér ugyanakkora, mint egy közepes esküvőé, a 15 táncolónak azonban ez túl nagy és úgy tűnik nem pörög a buli. A kis esküvőkön ceremóniamesterként arra törekszem, hogy a násznép fele ott legyen a parketten, vagy ha sikerül, akkor inkább a 3/4-e. Ehhez azonban speciális programok kellenek, jól összeállított zenék, hogy a három korosztályból mindenki úgy érezze, ez neki szól és örömmel vesz részt benne.

De nézzük szervezési szempontból teljesen az elejétől.

Vendégvárás

Itt könnyű dolgom van, mint ceremóniamester, sokan ismerik egymást a násznépből, könnyű irányítani a vendégeket, jellemzően nem „szélednek szét” és egy szertartás előtti beültetés vagy a következő események ismertetése is lazán megy. Ilyenkor még mikrofon sem kell, amitől még személyesebb lesz minden. Sőt, a kis létszám miatt jobban figyelnek és „szófogadóbbak”.

Szertartás, gratuláció, csoportkép, csokordobás

Minden gyorsan megy, hiszen kevesen vagyunk. 10 perc a gratuláció, 10 perc a csoportkép, 5 perc a csokordobás és kb. 15 perc a kiscsoportos képek, aminek mindig megvan a maga etikettje.

  1. menyasszony szülei
  2. menyasszony teljes családja, testvérekkel, nagyszülőkkel
  3. menyasszony és a vőlegény szülei együtt
  4. vőlegény szülei
  5. vőlegény teljes családja, testvérekkel, nagyszülőkkel
  6. a két tanúval
  7. a gyűrű hozóval
  8. koszorúslányokkal ( ha vannak)
  9. a vendégekkel tetszés szerint vagy fotós lista alapján

Időnként, ha az Ifjú pár szeretné, készül kép a menyasszony + az összes lánnyal, illetve a vőlegény + az összes fiúval, de ezek inkább megbeszélés kérdése, mint kötelező elem.

Pohárköszöntők, vacsora

Bár a vacsora gyorsabban lemegy a kis esküvőkön, még sincs hamarabb nyitótánc. Az időbeosztás szempontjából ugyanúgy 1,5 órát vagy  1 és 3/4 órát számolunk a vacsora kezdéstől a nyitótáncig.

Nyitótánc és buli

Itt dől el minden. Egy jó kezdés olyan, mint egy jó rajt a Forma 1-ben. A nyitótáncra minden vendéget a parkett szélére hívok, az asztaloktól így nem látszik a táncból semmi. Aki a kényelmes „fotelből nézős” verziót szeretné, semmi esélye arra, hogy lásson valamit, a többiek eltakarják a kilátást. De egyébként is. Az ifjú pár a nap sztárja, aki csak akkor lép fel, ha már a közönség elfoglalta a helyét az első sorban. Ez talán túl szigorúnak tűnik, de jó okkal történik és szükség van rá.

Az én kérésem az Ifjú pár felé, – amit előzetesen még az egyeztetések alatt és a vacsora végén is megbeszélünk, hogy az első 5 zene alatt a parketten maradnak. Ha hamarabb lelépnek, sajnos a buli lángja hamarabb hűl ki, szükség van a folyamatos jelenlétre. Ennek ellenére gyakran előfordul, hogy eltelik 1/4 óra és szinte üres a táncparkett. Ide kell egy trükk. Én ilyenkor legtöbbször megnyitom a latin karnevált. Feladatot kap a vőlegény és a menyasszony, de 5 perc múlva újra teli a táncparkett.

A buli olyan, mint egy tűzrakás. Ha az elején sikerült csinálni egy jó stabil parazsat, bármikor be tudjuk lobbantani. De ha az elején csak füstöl és nem ég rendesen, küszködés lesz az egész.

Minden buli kritikus része az első 3/4 óra. Itt a zenével – Dj/zenekar – nagyon szorosan együttműködve azon dolgozom, hogy megmozgassunk mindenkit, de ne fárasszuk ki őket. Sok egyedi trükk szükséges ehhez, amiről nagyon szívesen beszélek személyesen, de itt ebben a cikkben nem árulom el a varázslatot. A lényeg, hogy nem egy nagy, hanem több kicsi esemény hozza létre, hogy a vendégek számára az egyetlen jó hely a táncparkett lesz.

Játékok, programok és ami nélkül nincs siker

Az esküvőn a vendégek úgy működnek, mint a mágnes és a vasreszelék. A mágnes a pár, a násznép pedig oda rendeződik, ahol a mágnes erejét érzi. Ha a vendégek azt látják a páron, hogy élvezi a saját esküvőjét, szívesen vesz részt a játékokban és eseményekben, akkor ők is ugyanazt teszik. Ami sajnos nem működik, ha a pár úgy gondolja, hogy mi leülünk ide a főasztalhoz inni és beszélgetni, de ti csak bulizzatok nyugodtan. Biztos, hogy a násznép is vissza fog ülni az asztalokhoz, mi pedig a Dj-vel kezdhetünk izzadni és gőzerővel zenéket keresni, hogy fordítsunk a hangulaton.

Kétszer, háromszor több játék van a kis létszámú esküvőkön

Ez nem azt jelenti, hogy nincs buli és csak játszunk egyfolytában, hanem azt, hogy sokkal több parkettra hívó program szükséges a kicsik esetében. Nem is tudom elképzelni, hogy mit csinál a Dj ha nincs ceremóniamester, valószínűleg neki kell kitalálnia olyan programot, amivel behúzza a parkettra a vendégeket.

Az első egy órában nem lehet semmilyen ülős program

A Mr/Mrs, kvíz, kincskereső és a kiesős játékok egyáltalán nem jók ilyenkor. Olyan program kell, ami minél több embert mozgat meg.

  • csókkirály
  • apa szomjas
  • színre lépnek a Jóbarátok
  • táncolj vakon
  • feleség kereső
  • velencei legenda
  • táncpárbaj

Összességében

Szeretem a kis létszámú esküvőket, mert ilyenkor egész este szükség van a ceremóniamesterre. Az utóbbi időben elkezdtem kifejezetten kis létszámú esküvőkre ideális játékokat és programokat kitalálni és úgy érzem egyre több ilyenre lesz szükség.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy likeot az oldal alján vagy kérj ajánlatot tőlem itt

Kérj ajánlatot tőlem itt
Igar Tibor
Esküvői ceremóniamester, tánctanár, műsorvezető vagyok Életcélom és küldetésem, hogy a velem való találkozás után vidámabb, bulizósabb és táncosabb legyen az életed. Méltó és megérdemelt helyre kerüljön a szórakozás, mert tapasztalom és látom, hogy szétdolgozza magát mindenki, miközben a klassz pillanatok és lehetőségek itt vannak egy karnyújtásnyira.

Szólj hozzá te is!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük